Vinn biljett till dansföreställning

Från framgångsrik dansare till älskad dragqueen – möt Mimi Devine i en föreställning som är fräck, utmanande och överraskande.

Lördag: 24 februari
Tid: 20:00
Plats: Norrlandsoperans Black Box
En introduktion till föreställningen hålls kl 19:30 i foajén.

Mimi Devine är dansaren Shlomi Ruimis alter ego som entertainer och dragqueen. “All about Mimi” är Ruimis första föreställning och en visuell och ärlig representation av queerkulturen. Här dissekeras kroppsideal, sensualitet och sociala medier.
Tillsammans med fyra dansare tar Mimi sig an scenen med attityd och självförtroende. I klänningar och skyhöga klackar, balanserar hon sin vardag som småbarnsmamma med ballroom-kulturens övning i att våga tro på sig själv.

Shlomi Ruimi bor i Bergen, för att vinna en biljett vill vi veta vad landets huvudstad heter. Mejla ditt svar till kultursenior@umea.se senast den 20/2 Vinnarna blir kontaktade via mejl av Norrlandsoperans biljettkassa.

På Fredag den 23 februari kl. 14.00 hålls en gratis workshop i Runway för seniorer! Runwaykategorin inom ballroomkulturen är delvis inspirerad av de stora internationella modehusen och supermodellerna runt om i världen, där allt handlar om att utstråla självförtroende - så plocka fram de höga klackarna och ta chansen.
För anmälan till workshopen kontakta susanne.aschan@norrlandsoperan.se

Läs mer om workshopen här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.