Musikalisk konstföreläsning

Datum: tisdag 16 april
Tid: 14.00-15.00
Lokal: Q-ben Holmsunds bibliotek
Biljettinfo: Gratisbiljetter släpps 26 mars och kan hämtas på Biblioteket i Holmsund och i Vävens kulturreception eller bokas via telefon på 090-16 33 10
Biljetter finns också här på tickster.se för den betalar du 10:- i administrationskostnad. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Fredrik Elgh, som givit ut Pehr Stenbergs levernesbeskrivning, och Daniel Pettersson, folkmusiker, varvar berättande, bilder och nyckelharpsmusik för att beskriva bondpojken Pehrs livsresa från Stöcke by utanför Umeå via studier i Åbo till ett yrkesliv som präst i Umeå kring sekelskiftet 1800.

Daniel Pettersson är folkmusiker och nyckelharpspelman som satt sig in i den tidens musik genom notböcker från Umeå med flera ställen i Västerbotten.