Anne Kalmering & Stahlhammer Klezmer Classic Foto:Karl Gabor

Konsert med Anne Kalmering & Stahlhammer Klezmer Classic

Välkomna till en konsert som bjuder på klezmermusikens enorma bredd, judisk folkmusik möter kammarmusik och cabaret i suggestiva och lekfulla arrangemang.

Datum: 16 maj
Tid: kl.14.00
Plats: Ersboda Folkets Hus, Byttgränd 13 UMEÅ
Biljettinfo: Gratisbiljetter släpps måndag 22 april. hämtas i Vävens kulturreception eller bokas via telefon på 090-16 33 10
Biljetter finns också här på tickster.se för den betalar du 10:- i administrationskostnad. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Anne Kalmering har sjungit i riksdag och kungahus, i radio och TV och på internationella scener. Med sina varma, humoristiska och själfulla tolkningar av sånger på jiddisch och ladino har hon länge varit en central gestalt inom svensk-judisk kultur.
Det går utmärkt att ta sig till Ersboda Folkest hus med Umeå lokaltrafik.
Ta linje 1 eller 8 och kliv av på hållplats Kärnvägen. Promenera sedan tillbaka ca 100 meter åt det håll bussen kom ifrån och du är framme!

Arrangeras i samarbete med kommunens minoritetsamordnare för jiddisch. Med stöd av Kungliga biblioteket i samarbete med Resursbiblioteket för jiddisch

Välkomna!