Ange alt-text; vad bilder föreställer.

Se i efterhand: Kjell Rautio - Vi är inte maskiner

Ett viktigt och högaktuellt samtal om socialförsäkringarna med Kjell Rautio, mångårig utredare på LO och debuterande författare
Klicka här för att se samtalet. Visas fram till den 9 ma Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.j

”Vi är inte maskiner” handlar om framväxten av socialförsäkringarna i allmänhet och sjukförsäkringen i synnerhet. Kjell Rautio, mångårig välfärdsutredare på LO, väver samman egna yrkeserfarenheter med maktanalys i en bred samhällspolitisk berättelse.
Hör honom i ett samtal kring boken, utmaningarna vi står inför och de dagspolitiska reformerna som behöver genomföras på sjukförsäkringsområdet.

Arrangeras i samarbete med Umeå stadsbibliotek, ABF Umeå, LO, Funktionsrätt Västerbotten och Kultur för seniorer